ارور ظرفشویی سامسونگ در کیش

ارور ظرفشویی سامسونگ در کیش

زمان تقریبی مطالعه: 36 دقیقه

لیست کامل ارور ظرفشویی سامسونگ

 

در ادامه لیست کاملی از ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ را آورده ایم تا کاربران بتوانند از مشکل به وجود آمده در دستگاه خود با خیر شوند و تصمیم درستی را جهت رفع آن بگیرند. برخی از ارور ها سطحی بوده و توسط خودتان نیز قابل حل است. اما توصیه می کنیم حتما در صورت جدی بودن ارور در اولین فرصت با نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی سامسونگ تماس بگیرید. ارور هایی که ممکن است شما با به عنوان یک مصرف کننده ی ظرفشویی سامسونگ با آن مواجه شده باشید یا مواجه شوید؛ شامل موارد زیر می شود.

 ارور OE/OC ظرفشویی سامسونگ

این خطا توسط سنسور سر ریز آب اعلام می شود. زمانی که آب زیادی در ماشین ظرفشویی وجود داشته باشد ارور OE ظاهر می شود. دلایل اصلی می تواند از شیر ورودی آب یا شیر برقی و خطای برد اصلی باشد. اما قبل از آن مسیر تخلیه که شامل: شلنگ تخلیه، فیلتر تخلیه و پمپ تخلیه را چک کنید. هم چنین از اتصال صحیح زیر سینک ظرفشویی نیز اطمینان حاصل کنید. اگر آب همچنان در حال پر شدن باشد باید شیر برقی را تعویض کنید.

ارور 3E ماشین ظرفشویی سامسونگ

دمای آب ماشین ظرفشویی باید زیر ٧٠ درجه سانتیگراد باشد. در غیر این صورت ممکن است سنسور تشخیص دما چنین اروری را نمایان کند. برای رفع ارور 3E به بررسی سیستم هیتر و المنت و برد الکترونیک بپردازید.

ارور 3C ماشین ظرفشویی سامسونگ

این ارور مربوط به خرابی پمپ می شود. پمپ آب را بررسی کرده در صورت خرابی باید تعویض شود تا ارور رفع گردد. اما قبل از بررسی پمپ بهتر است یکبار دستگاه را ریست کرده تا مطمئن شوید ارور حاصل از خطا سطحی نبوده با مشاهده ی مجدد ارور 3C به سراغ پمپ بروید.

ارور HE ماشین ظرفشویی سامسونگ

Heater Error به خطای موجود در سیستم کرمگن یا همان هیتر اشاره دارد. نیاز است تا هیتر بررسی شود. برای این کار باید برق دستگاه را قطع کرده و مدار سیم کشی هیتر را چک کنید. در صورت نیاز تعویض شده تا مشکل بر طرف گردد. چنانچه با خرابی هیتر مشکل رفع نشود باید برد الکترونیک مورد بررسی قرار گیرد. رفع این ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ کاری تخصصی و نیازمند تجربه است. بهتر است آن را به تکنسین متخصص ظرفشویی سامسونگ بسپارید.

ارور HE1 ماشین ظرفشویی سامسونگ

ترمیستور دمای آب را بیشتر از ٨٠ درجه سانتیگراد تشخیص داده است. جهت رفع ارور HE1 ظرفشویی سامسونگ؛ ابتدا دستگاه را از برق کشیده و دمای آب داخل ظرفشویی را چک کنید. در صورتی که دما نزدیک به ٨٠ درجه سانتیگراد باشد، رله حرارتی روی برد اصلی گیر کرده است. که در این صورت برد باید بررسی و تعمیر شود. در صورت پایین تر بودن دمای آب از ٨٠ درجه سانتیگراد؛ نشان میدهد که سنسور تشخیص دمای آب یا همان ترمیستور دچار خطا شده است و نیازمند تعویض می باشد. چنانچه با تعویض ترمیستور ارور بار دیگر ظاهر شود؛ برد الکترونیک اصلی باید تعمیر یا تعویض شود.

 ارور 1E ظرفشویی سامسونگ

خطای انسداد فیلتر ماشین ظرفشویی به این صورت نمایش داده می شود. زمانی که آب از فیلتر عبود نکند با ارور 1E ظرفشویی سامسونگ مواجه خواهید شد. برای رفع آن فیلتر را که در کف ماشین ظرفشویی زیر سبد وجود دارد را خارج کنید.  آن را به خوبی یبا آب و شوینده بشویید و سپس مطمئن شوید که به درستی در جای خود قرار داده اید.

نکته: برای جلوگیری از تجمع ته مانده های مواد غذایی در فیلتر و انسداد آن، ظروف را به خوبی پاک کنید. نیازی به شستشوی آن ها نیست. تنها مواد غذایی روی آن ها را پاک کنید. با توجه به تعداد استفاده ی شما از ظرفشویی در ماه ،بهتر است حداقل ماهی یکبار فیلتر کف را خارج کرده و آن را به خوبی تمیز کنید. تا مشکلی در مسیر تخلیه آب ایجاد نشود. البته باقی ماندن مواد غذایی در آن جا به مرور منجر به ایجاد بوی بد نیز در ماشین ظرفشویی خواهد شد. در صورتی که ارور 1E با تمیز کردن فیلتر رفع نشود، نیاز است تا با مرکز تعمیرات ماشین ظرفشویی سامسونگ تماس گرفته و از یک تکنسین مجرب کمک بخواهید.

ارور 4C/4E ماشین ظرفشویی سامسونگ

ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ 4C

بعد از روشن نمودن دستگاه، برای شروع کار طی یک مدت زمان مشخص حدود ٥ دقیقه نیاز است تا آب به اندازه ی کافی در دستگاه پر شود. چنانچه بعد از گذشت این مدت آب در ماشین ظرفشویی پر نشود، این ارور نمایان خواهد شد. برای رفع ارور 4E ماشین ظرفشویی سامسونگ باید به دنبال دلایل آبگیری نکردن آن باشیم. ابتدا چک کنید که شیر آب متصل است و سپس فیلتر ورودی آب را تمیز یا تعویض کرده، بعد از آن شیر ورودی آب یا شیر برقی و سیم کشی آن را تست کنید و از سلامت آن مطمئن شوید. در صورت خرابی نیاز به تعویض است. با تعویض شیر برقی و باقی ماندن ارور باید به سراغ برد الکترونیک بروید.

ارور 4E1 ماشین ظرفشویی سامسونگ

این ارور مربوط به دمای آب ورودی است. زمانی که سنور تشخیص دمای آب، دمای آب وارد شده به دستگاه را بیش از ٨٠ درجه سانتیگراد تشخیص دهد ارور 4E1 را ظاهر می کند. باید دمای آب گرم منزل را چک کنید تا بالاتر از ٥٠ درجه سانتیگراد نباشد. در صورت خرابی سنسور باید تعویض شود. با تعویض سنسور و حل نشدن این ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ از یک متخصص کمک بخواهید تا برد الکترونیک را بررسی نماید. ممکن است خطایی در پردازش سیگنال های برد اصلی وجود داشته باشد.

 ارور SC/SE ظرفشویی سامسونگ

به دلیل تشابه حرف دیجیتالی S به عدد 5، این ارور را 5C/5E نیز می خوانند. زمانی که آب به درستی تخلیه نمی شود یا به طور کامل تخلیه نشود، دستگاه این ارور را به کاربر خواهد داد تا مسیر خروج و تخلیه آب را بررسی نماید. شلنگ تخلیه ممکن است پیچ و تاب خورده و مانع عبور آب شود. با دیدن شلنگ تخلیه می توانید مطمئن شود تا دلیلی بر این خطا نباشد. اما تنها پیچ و تاب خوردگی کافی نیست باید چک کنید که شلنگ از داخل دچار انسداد نشده باشد. هم چنین فیلتر تخلیه در اثر مسدود شدن اجازه ی تخلیه آب را نخواهد داد. با در آوردن و تمیز کردن آن مشکل حل می شود.

ممکن است پمپ تخلیه یا برد الکترونیک دچار عیب و نقصی شده باشند که توصیه می کنیم تست و بررسی این قطعات را به شخص واجد شرایط و تخصص بسپارید تا مشکل دیگری رقم نخورد. در صورت خرابی پمپ تخلیه قابل تعمیر نبوده و نیازمند جایگزینی یک پمپ تخلیه جدید می باشد.

 ارور 9E ظرفشویی سامسونگ

ارور 9E در ماشین ظرفشویی سامسونگ

سنسور سطح آب مقدار آب موجود در ظرفشویی را نا کافی تشخیص داده و این ارور را نمایان کرده است. بهتر است برای تست باری دیگر یک چرخه ی شستشوی نرمال را اجرا کنید. قبل از اجرای سیکل جدید ماشین ظرفشویی را از ظروف خالی کنید. در صورتی که ارور نمایان شود باید سنسور تعویض شود. با تعویض سنسور و حل نشدن ارور 9E ماشین ظرفشویی، نیاز به بررسی برد کنترل اصلی می باشد.

 ارور bE/bE2 ظرفشویی سامسونگ

فشردن پیوسته ی یک کلید بیش از ٣٠ ثانیه یا گیر کردن کلید روی صفحه کنترل چنین اروری را نمایش می دهد. برای رفع این ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ، دستگاه را خاموش کرده و تمام دکمه های روی صفحه کلید را بفشارید تا اگر کلیدی گیر کرده است رها شود. در صورت حل نشدن مشکل، صفحه کلید نیاز به جایگزینی دارد.

 ارور CE ظرفشویی سامسونگ

یکی از خطاهای ظرفشویی سامسونگ که حتما باید توسط تکنسین متخصص و مجرب ظرفشویی بررسی گردد؛ ارور CE می باشد. این ارور ناشی از عدم ارتباط برد اصلی با دستگاه می باشد. به نوعی ماشین ظرفشویی کار نمی کند و ارتباط آن با برد فرمان همان مغز دستگاه قطع شده است. پیشنهاد می کنیم قبل از تماس با مرکز تعمیرات یکبار دستگاه را ریست نمایید. با پاک نشدن ارور حتما در اولین فرصت با نمایندگی تعمیر ظرفشویی سامسونگ تماس بگیرید.

کد خطای PE ماشین ظرفشویی سامسونگ

این ارور به ارور نیمه بار معروف است که باید برای رفع آن مراحل زیر را انجام دهید.

  • دستگاه را از برق بکشید.
  • سیم های متصل به میکروسوئیچ و دورسنج موتور جت را جدا کرده و مجددا نتصل نمایید.
  • در صورت مشاهده ی هر گونه آسیب در این سیم ها نیاز به تعویض است.

چنانچه بعد از این مراحل مجددا شاهد ارور PE بودید؛ باید موتور توزیع کننده را به طور کامل تعویض نمایید.

ارور tE1 ماشین ظرفشویی سامسونگ

این کد خطا مربوط به خطای سنسور دما می باشد. برای بررسی آن برق ماشین ظرفشویی را قطع کرده و سیم کشی سنسور را چک نمایید. در صورت خرابی و و آسیب دیدگی سنسور را تعویض کرده در غر اینصورت به سراغ برد الکترونیک بروید.

ارور LE/LC ماشین ظرفشویی سامسونگ

این کد خطای ظرفشویی سامسونگ توسط تشخیص رطوبت با سنسور نشتی در ماشین ظرفشویی نمایان می شود. چنانچه متوجه ی نشت آب از ماشین ظرفشویی سامسونگ تان شدید؛ حتما این ارور نیز از سمت دستگاه ظاهر خواهد شد. این ارور نمی تواند به طور دقیق محل نشتی را به شما نشان دهد. لذا یافتن محل نشتی برعهده ی خودتان خواهد بود که کار آسانی هم نیست. برای رفع این ارور خواه ناخواه باید محل خروج یا نشت آب را بیابید. می توانید از اتصالات و شلنگ های ورودی و تخلیه شروع به بررسی این مورد کنید. در صورت خرابی لوله ها، شلنگ ها و اتصالات آن ها، هنوز رفع آبریزی پیچیده نشده است. با یافتن سوراخ یا پارگی روی شلنگ و تعویض اتصالات به سادگی از نشت آب جلوگیری خواهد شد.

اما ممکن است نشت آب به دلیل خرابی پمپ تخلیه یا محفظه ی داخلی دستگاه شما باشد. برای رفع نشتی آب ماشین ظرفشویی و ارور LE می توانید با ما تماس بگیرید.

رفع کد خطای ظرفشویی سامسونگ چشمک زن

  • کد خطای Heavy در ظرفشویی سامسونگ

نشت آب در ماشین ظرفشویی علت ظاهر شدن این کد خطا می باشد. ممکن است شلنگ تخلیه پیچ خورده باشد یا مشکل انسداد داشته باشد.

 

  • ارور یا چشمک زدن چراغ های Heavy, Delicate و Quick

در حالی که چراغ های Heavy, Delicate و Quick در ماشین ظرفشویی برای شما چشمک می زنند، اما دکمه Normal بدون چشمک مانده، نشان می دهد سنسور دما دچار مشکل شده است. یکبار دستگاه را بدون ظروف یا مواد شوینده روشن کرده و استارت را بفشارید. در صورتی که چراغ ها همچنان چشمک بزنند نیاز به بررسی توسط تکنسین متخصص ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ دارید.

 

  • ارور یا خطای چشمک زدن چراغ های Delicate و Quick

باز ماندن درب ماشین ظرفشویی سامسونگ علت چشمک زدن این چراغ ها می باشد. ممکن است ظروف به گونه ای چیده شده باشند که مانع بسته شدن درب شود. بعد از مطمئن شدن از باز نبودن درب احتمال دارد میکروسوئیچ دچار مشکل شده است و باید اقدام به بررسی پیوستگی جریان در آن و در صورت نیاز تعویض نموده.

ارور ماشین ظرفشویی مدل D148

 

  • ارور D01: مشکل در پر شدن آب داخل دستگاه می باشد که باید شیربرقی و آکواستاپ مورد بررسی قرار گیرند.
  • ارور D02: این ارور ناشی از خرابی پمپ تخلیه ظاهر شده است.
  • ارور D03: خرابی سیستم خشک کن یا هیتر دستگاه.
  • ارور D04: مشکل در سنسور دمای آب (ترمیستور).
  • ارور D05: مشکل در تخلیه که با سرعت کمی انجام می گیرد. در واقع جریان پمپ تخلیه کم است.
  • ارور D06: برعکس ارور فوق کشش جریان پمپ تخلیه زیاد است.
  • ارور D07: وجود نشتی در دستگاه و مشاهده ی آبریزی.
  • ارور D08: خطا در شیر ورودی آب یا همان شیر برقی.
  • ارور D11: وجود مشکل در مبدل فشار ماشین ظرفشویی سامسونگ
  • ارور D12: مشکل در تخلیه آب، پمپ تخلیه بررسی شود.
  • ارور D13: دمای بالای آب داخل دستگاه. بررسی دمای آب، ترمیستور و برد الکترونیک.
  • ارور D14: خطای ورودی و خروجی آب ماشین ظرفشویی.

در صورت مشاهده کردن هر یک از کد خطاهای فوق و عدم تخصص در این زمینه، جهت رفع ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ با متحصصان ما در سامسونگ سرویس در تماس باشید.

ارور ظرفشویی سامسونگ مدل D146

کد خطای ماشین ظرفشویی سامسونگ مدل D146

  • DR: ارور مربوط به درب ماشین ظرفشویی سامسونگ
  • E2: خطا در پچر شدن ماشین ظرفشویی از آب
  • E3: زمان آبگیری بیش از حد طولانی شده
  • E4: خطا در تغذیه ی آب گرم
  • F1: وجود مشکل در سنسور جریان سنج آب
  • F3: ارور به دلیل وجود نشتی یا آبریزی از دستگاه
  • F4: ارور بالا بودن دمای آب
  • F5: ارور پایین بودن دمای آب
  • F6: وجود مشکل در شیر برقی
  • F8: مشکل در موتور سنکرون
  • TS-TO: خطای سنسور دمای آب

 

رفع ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ

 

ما سعی کردیم در این محتوا با توضیحاتی که زیر نظر متخصصان سامسونگ سرویس تهیه شده است به بررسی تمامی کدخطا های ظرفشویی سامسونگ بپردازیم. یکی از راه های ساده برای رفع کد خطای ظرفشویی سامسونگ ریست کردن دستگاه می باشد. در ادامه ریست کردن را آموزش خواهیم داد. اما تمام ارور ها با ریست رفع نخواهند شد. گاهی نقص قطعه ای بالا بوده و دیگر قادر به ادامه ی همکاری در سیستم شستشوی ماشین ظرفشویی نبوده و نیاز به تعویض دارد. گاهی نیز با یک تعمیر حرفه ای توسط متخصص کاربلد و با تجربه بدون نیاز به تعویض هیچ یک از قطعات فابریک دستگاه مانند قبل شروع به کار می کند.

ریست کردن ماشین ظرفشویی سامسونگ

لازم به ذکر است که در مدل های مختلف نحوه ی ریست کردن ظرفشویی سامسونگ متفاوت است. در برخی از مدل ها کلید ریست به صورت مجزا و مشخص وجود دارد که با فشردن و نگه داشتن آن به مدت چند ثانیه دستگاه به سادگی ریست خواهد شد. اما ممکن است در ماشین ظرفشویی شما این کلید روی کنترل پنل تعبیه نشده باشد. اما کلید های دیگری وجود دارند که با فشردن و نگه داشتن آن به مدت چند ثانیه دستگاه مجددا راه اندازی می شود. کلید هایی که عمل ریست کردن را انجام می دهند در مدل های مختلف شامل زیر می باشند

  • start
  • drain
  • cancel
  • power

شما می توانید با یکی از این کلیدها که بر روی کنترل پنل مدل ظرفشویی شما وجود دارد؛ دستگاه را ریست نمایید.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

ارور لباسشویی سامسونگ در کیش
استفاده و نگهداری از اسپلیت در کیش
عملکرد ماکروفر در کیش
ارور یخچال بوش در کیش
ارور ظرفشویی بکو در کیش
ارور لباسشویی بوش در کیش
ارور یخچال ال جی در کیش
ارور ظرفشویی بوش در کیش
ارور لباسشویی الجی در کیش
ارور یخچال سامسونگ در کیش

دیدگاهتان را بنویسید